Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Oliviero Toscani ( de man achter de Benetton campagnes): reclame is een lonkend lijk
Author:
ISBN: 9050183212 Year: 1996 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

uteur is de man achter de Benetton-campagnes


Book
Het lingeriedenken : creatief bladen maken, succesvol communiceren
Author:
ISBN: 9789026321542 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Ambo


Book
Informatie : van tamtam tot internet
Author:
ISBN: 9789023466178 Year: 2011 Publisher: Amsterdam De Bezige Bij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie dat is hét onderwerp van deze tijd. Kon een encyclopedie vijftig jaar geleden nog met een klein lemma volstaan om het begrip 'informatie' te beschrijven, nu vergt het hele bladzijden om alleen al het huidige 'informatietijdperk' enigszins in kaart te brengen. We verzuipen bijkans in de informatie.James Gleick, auteur van de internationale besteller Chaos, beschrijft in Informatie uitvoerig de manieren waarop wij in de loop van de tijd met elkaar op afstand hebben leren communiceren, te beginnen met de tamtam, via het boek, de telex, de telefoon, de fax, naar de bits en bites van dit moment. Tegen wil en dank zijn we tegenwoordig allemaal informatie- en communicatie-experts geworden, verslaafd als we zijn aan e-mail en internet, Google, Facebook, blogs en tweets. Zelfs revoluties kunnen via het social network worden gewonnen.Gleick vertelt zijn verhaal aan de hand van biografieën van sleutelfiguren in de geschiedenis van de informatie, van Morse tot Gödel, van Shannon tot Kolmogorov. Een onmisbaar boek voor iedereen die alles wil weten over de manieren waarop we met elkaar informatie uitwisselen.


Book
Algemene communicatietheorie
Author:
ISBN: 9027462100 9789027462107 Year: 1981 Volume: 53 Publisher: Utrecht Het Spectrum


Book
Handelaars in nieuws
Author:
ISBN: 905826355X Year: 2005 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zijn de media vensters op de wereld of machines van manipulatie? De Vlaamse perssector én de internationale media maakten de laatste decennia drastische ontwikkellingen door. Hoe dat komt? De auteur doet een schokkende vaststelling : ook in de media draait het om geld. De gevolgen van de marktlogica zijn ingrijpend. De grens tussen informatie enerzijds en propaganda en reclame anderzijds vervaagt. Media moeten in de onderlinge concurrentiestrijd voortdurend nieuwe middelen zoeken om de tegenstrever te overtroeven, ook al is dat ten koste van kwaliteit. De druk op journalisten om te scoren met scoops tast de geloofwaardigheid aan. Geen rooskleurig beeld. Maar er zijn ook tekenen van hoop. Er zijn nog media die in staat zijn tot zelfkritiek. Er zijn nog journalisten die zich individueel of collectief tegen de trends afzetten. Maar uiteraard moeten wij ook wakker blijven en niet alle nieuws naïef slikken.


Book
Goed voor druk : een praktische gids voor grafische communicatie en technieken
Authors: ---
ISBN: 9038200765 Year: 1995 Publisher: Gent Academia Press


Book
Thuishoren in een wereld van gebaren
Authors: ---
ISBN: 9038201389 Year: 1998 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Slechthorende en dove mensen werden tot niet zo erg lang geleden beschouwd als een soort van 'horende mensen met een gebrek'. De laatste tijd is men echter gaan beseffen dat doof-zijn niet alleen maar een medische diagnose is maar ook een socio-cultureel gegeven. Dove mensen maken deel uit van een gemeenschap met een eigen taal, eigen gewoonten, eigen tradities, eigen organisaties,...


Book
Reclame : dood of levend : strategische antwoorden voor marketeers en managers
Author:
ISBN: 9789401408141 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de meerwaarde van reclame in een snel veranderende wereld ?Vandaag staan merken, marketing en reclame steeds meer onder druk binnen ondernemingen. Periodes van economische recessie vergroten die druk nog. De opkomst van nieuwe technologieen verandert bovendien de levensstijl van consumenten. De nood om de meerwaarde van reclame te bewijzen is groter dan ooit. Het boek geeft antwoord op vragen zoals: Hoe nieuwe en klassieke reclame integreren ? Waarom houden consumenten wel van reclame ? En vooral: wat brengt reclame op voor de onderneming ?Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Schrijf ze onder tafel! : alles wat je moet weten over wervelend schrijven en copywriting
Author:
ISBN: 9789463934398 9789463934664 Year: 2021 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil je niet leren schrijven. Dat kan je al. Dit boek wil je wél de technieken aanreiken om met de juiste set van woorden je lezer in beweging te brengen. In actie. Maar dat is niet evident. Want ook al lezen we veel meer dan vroeger, we lezen ook veel oppervlakkiger. Vluchtiger. Je lezer kijkt en klikt zo weg als hij niet meteen een meerwaarde ziet om verder te lezen. Net daarom is copywriting de overtreffende trap van schrijven. Het is dansen op dunne lijnen van bondig, concreet en eenvoud. En tegelijk de lezer, het merk en de deadline recht in de ogen kijken. Maak kennis met de basics van copywriting toegelicht met voorbeelden, onderzoek en oefeningen. Vertaald naar digital copy: SEO, SEA, UX, Conversion Copy en Social Copy. Maar ook Storytelling en Campagne Copy over baselines en headlines wordt stap voor stap toegelicht. En leer zelf om de tone of voice in kaart te brengen. https://www.standaardboekhandel.be/p/schrijf-ze-onder-tafel-9789463934664

Keywords

#KVHA:Communicatiestrategieën --- #KVHA:Copywriting --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Storytelling --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Tekstschrijven --- Schrijfstijl --- Schrijftechniek --- Copywriting --- Digitale communicatie --- Storytelling --- Marketingcommunicatie --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- 305.8 --- schrijven --- copywriting --- communicatie --- marketingcommunicatie --- schrijfvaardigheden - schrijven --- Advertising. Public relations --- reclamepsychologie --- reclameteksten --- reclameboodschappen --- media-analyse --- adverteren --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- 658.8 --- Bachelor in de journalistiek --- #KVHA:Communicatiestrategieën. --- #KVHA:Copywriting. --- #KVHA:Schrijfvaardigheid. --- #KVHA:Storytelling. --- 658.8. --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal). --- Communication écrite Schriftelijke communicatie. --- Copywriting. --- Schrijven. --- Storytelling. --- copywriting. --- marketingcommunicatie. --- schrijfvaardigheden - schrijven. --- schrijven. --- Communicatie. --- horizoncollectie --- 360 --- bedrijfscommunicatie --- pers en communicatie --- presse et communication --- Authorship --- Technieken --- Lezen --- Zoekmachineoptimalisatie --- Search Engine Advertising --- Gebruikerservaring --- Campagne --- Schrijfmethode --- Schrijfstrategie --- Langues --- Étude et enseignement. --- Marketingcommunicatie.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by